Tuesday, May 14, 2013

Garam Buluh pengganti Garam Asid

Bila saya pandang kiri , pandang kanan... uolls perasan tak orang-orang cina baik tua @ muda kulit dia cantik... licin... (w/pun ada yang berjerawat n berjeragat... blh kira dengan jari)
Masa tu saya sedang top up stock MAHARANI... tetiba datang customer Cina  ni .. dia beli berkotak-kotak Garam Buluh Cooking... Huh sedap ke? biasa minum Garam Buluh Kopi je... Pernah gak la saya try Garam Buluh sachet pure... Uweeekksss x tertelan uolls... masam n bau... saya pun tanya dia "sedap ke? tambah garam biasa lagi ke?" Dia marah tau... "Itu garam banyak asid mau makan lagikah? ini GB Cooking sudah cukup sedap tau. U masak sure bertambah2 sedap. Nanti laki u puji". 

KENAPA EK? >stailo org joho< ;-)


Rupanya :

MAGNESIUM Mg -> juga dikenali sbg mineral anti stress.

'The most relaxation mineral' adalah bahan utama yang terdapat dalam Garam Buluh Cooking ni..


PENTING UNTUKKKKKKK   menurunkan tekanan darah, cegah komplikasi diabetes, anti penuaan, mencegah osteoporosis , merendah risiko sakit jantung, mengubati asma, migrain dan diabetes, mencegah penyumbatan salur darah.

Kalau nak tahu tanda-tanda kekurangan Mg dalam badan adalah seperti berikut ->

  • cramps
  • insomnia
  • risau / kerisauan melampau
  • autisme 
  • angin
  • sembelit
  • sakit kepala
  • migrain
  • asthma
  • diabetes
  •  obesiti
  • batu karang
  • darah tinggi
  • PMS
  • senggugut
  • masalah pencernaan
  • sensitif bunyi bising
  • reflux
  • keletihan yg kronik


Dalam setiap masalah diatas tu, saya sendiri mengalami dan dahpun mendapat kebaikaan dari peminuman yang konsisten (setiap pagi je pun). Malah garam biasa di rumah tu pun saya dah tak membeli. Gantikan saja dengan
GB Cooking ni.  Alhamdulilha... Kesihatan anak-anak semakin baik. Malah kini 1 keluarga lebih sihat dan ceria... 


Kredit to kajian : Mark Hyman,MD

Jomlah pm sy kalau nak FREE sample!!

4 comments:

Anonymous said...

Tq kak. Sy dah semakin cergas pagi2 minum kopi gb ni. Bau pun sedap je panas2 tu kan. Idung yg sumbat n bersin pagi2 pun dah hilang. Tq kak

-ena-

wanie said...

Utk kebaikan bersama dan seisi keluarga. ... Alhamdulillah Ena. Bila nak repeat order ?

Anonymous said...

my fren said azra aku rasa garam buluh tu yg paling marbless..anak aku demam jer aku campur sket garam dalam susu dia..fuh belanja klinik sangatlah xda..Alhamdulillah..tiap2 bulan aku akan ambik Gb nie tau..tq ek..memang best!!

kawan saya nie sejak deliver anak kelima sokmo sangat mc n pucat coz penat kot 5 hero but no ceria sangat Alhamdulillah dapat menambah nilai kesihatan org lain..

wanie said...

tq sis... Garam Buluh ni bubuh dalam masakan 1 family dpt kebaikan dia... x risau bau n rasa dah... semua Garam Buluh kasi sihat....