Wednesday, July 3, 2013

ALLERGIC vs ALERGIKX


  Sungguh tak best kalau kita alergik dengan sesuatu. Samada makanan mahupun udara di persekitaran. Tapi yang paling susah dan tak best kalau alergik makanan. Pulak tu makanan yang sedap. Selalunya SeeFood la kan. Anak ke 3 n ke 4 saya didapati alergik ngan sotong dan ketam. Ruam keluar di mana-mana sahaja. Kesian tengok kalau dia berpeluh ruam semakin merah dan timbul membesar. Makan sekali sajer tapi ruamnya sampai berminggu baru nak baik.

Kawan-kawan kata BioEver boleh membantu so apalagi balik rumah terus sapu sapu sayang kat dahi, belakang badan, kaki, perut... mana-mana nampak merah terus je sapu. Saya cakap kat husben setiap kali mandi kita sapu BioEver tau. Tapi mana nak dapat. Mandi pagi n petang di rumah pengasuh. so sebelum tido n sabtu n ahad saje lah saya sapu. Ubat krim dari klinik pun saya stop. Saya nak tengok sejauh mana BioEver berfungsi.

Lihatlah hasil kulit Mimin selepas sebulan. Merah masih ada tapi tempat yang kena tu kulitnya lembut tidak kasar. 

Kini sudah 3 bulan berlalu, ruam penuh ni dah tak timbul lagi. Saya try bagi makan isi ketam  buat sup. Lepas makan dia garu-garu jari... tengok-tengok pinkish tapi biji-biji ruam tak timbul. Saya belek kaki dan betis dia pulak (tempat fav.ruam nak tumbuh) xde sebijik pun! Alhamdulilha.

Kesimpulannya - BioEver SANGAT hebat! Kini Mimin boleh makan apa sahaja. Sebab saya pasti BioEver sentiasa ada untuk membantu.

No comments: